P e n g e n a l a n

Sebagai muqadimah, blog ini diwujudkan bertujuan untuk mengisahkan tentang hobi terbaru teman iaitu memelihara arnab sebagai binatang peliharaan. Minat untuk memiliki sepasang arnab telah lama terbuku di benak hati. Cuma masa dan tanggungjawab saja yang tidak beberapa mengizinkan untuk teman mulakan hobi ini. Bersempena dengan nama lokasi kediaman teman di Cluster 7, Taman Putra Perdana Puchong, dengan ini secara rasminya teman namakan blog ini sebagai Cluster 7 Rabbitry. Berserta alamat laman blog rasminya iaitu http://cluster7rabbitry.blogspot.com. Semoga blog ini dapat menyajikan siri-siri pengalaman dan informasi bermanfaat tentang hobi memelihara arnab.
________________________________________________________________________________________________________________________________

2.8.11

Keceriaan kembali menyinar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lanjutan kisah kurang ceria dari entry blog teman semalam, keceriaan tampak kembali subur menyinari pada hari ini. Pada hari ini teman dianugerahkan sepasang arnab jenis Netherland Dwarf. Hasil pencarian di laman web telah menemukan teman dengan seorang pencinta arnab yang cukup berkarisma iaitu Angie Tan dari Nice capture Rabittry. Terima kasih Angie kerana sudi menjual sepasang induk Netherland Dwarf serta bersusah-payah menghantar arnab tersebut hingga ke depan rumah teman.

Inilah secara rasminya dalam sejarah hidup teman, memiliki dan memelihara arnab jenis Netherland Dwarf. Seronok sudah pasti, gemuruh sudah tentu ada dek penantian kelahiran sulung Netherland Dwarf di rabittry teman ini tidak lama lagi. Mungkin agak berbeza sedikit dari segi penjagaan berbanding dengan arnab jenis pedaging. Maka pencarian ilmu, maklumat dan informasi harus dijalankan dengan penuh teliti. Insya-Allah generasi pedigree akan teman wujudkan suatu hari nanti.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment