P e n g e n a l a n

Sebagai muqadimah, blog ini diwujudkan bertujuan untuk mengisahkan tentang hobi terbaru teman iaitu memelihara arnab sebagai binatang peliharaan. Minat untuk memiliki sepasang arnab telah lama terbuku di benak hati. Cuma masa dan tanggungjawab saja yang tidak beberapa mengizinkan untuk teman mulakan hobi ini. Bersempena dengan nama lokasi kediaman teman di Cluster 7, Taman Putra Perdana Puchong, dengan ini secara rasminya teman namakan blog ini sebagai Cluster 7 Rabbitry. Berserta alamat laman blog rasminya iaitu http://cluster7rabbitry.blogspot.com. Semoga blog ini dapat menyajikan siri-siri pengalaman dan informasi bermanfaat tentang hobi memelihara arnab.
________________________________________________________________________________________________________________________________

16.9.11

Kelahiran Sulong

Sejarah telah tercipta di Cluster7 Rabbitry. Buat julung kalinya, teman telah menerima kelahiran arnab yang sulong dan pertama. Pada hari Ahad bersamaan 5 September 2011, arnab teman telah malahirkan 7 ekor anak arnab. Hanya 6 ekor yang selamat dan hidup manakala seekor lagi mati dalam kandungan. Jangkaan arnab teman yang mengandung untuk melahirkan anak telah dapat teman duga dengan tanda-tandanya seperti mencabut bulu badan serta mengorek lubang-lubang. Harapan agar mereka sihat, selamat dan terus kekal hidup hingga dewasa.

Enam ekor anak arnab yang baru dilahirkan dan pertama di Cluster7 Rabbitry.


Seekor mati dalam kandungan yang masih diselaputi.


Inilah bondanya yang beberapa jam lepas telah melalui proses kelahiran pertamanya.

No comments:

Post a Comment